У Києві відбулася І-а Міжнародна Міжконфесійна конференція
17-18 жовтня у Києві відбулася І-а Міжнародна Міжконфесійна конференція «Роль релігійних цінностей у зміцненні соціальної стабільності та поширенні культури мирного співжиття й подоланні ненависті». Організаторами Форуму виступили Міністерство культури України, Український центр діалогу та комунікацій, Дохійський міжнародний центр міжрелігійного діалогу, Київський національний університет імені Тараса Шевченка. Учасниками міжнародного наукового діалогу стали представники органів центральної влади, депутатського корпусу, Всеукраїнської Ради Церков і релігійних організацій, громадських релігійних об’єднань, науковці тощо.
Впродовж двох днів, у рамках І-ої Міжнародної Міжконфесійної конференції, відбулася низка панельних дискусій: «Роль релігійних цінностей у зміцненні соціальної стабільності та поширенні культури мирного співжиття й подоланні ненависті», «Роль релігійних лідерів та ціннісний вимір поширення культури співіснування через подолання ненависті в контексті вчень авраамічних релігій», «Міжрелігійний і міжкультурний діалог та громадянське суспільство: дискурс соціокультурної взаємодії, взаємозбагачення та розвитку», « Держава та влада як гаранти міжрелігійного діалогу й порозуміння в суспільстві» тощо.
В другій дискусійній панелі «Роль релігійних лідерів та ціннісний вимір поширення культури співіснування через подолання ненависті в контексті вчень авраамічних релігій» Абгінандана прабгу розповів учасникам семінару про те, що Міжнародне товариство свідомості Крішни (ІСККОН), засноване в 1966 році А.Ч.Свамі Прабгупадою для послідовників цієї релігії на Заході, є бенгальською гілкою давньої монотеїстичної традиції індуїзму (вайшнавізму). Вайшнавізм, що налічує в Індії та всьому світі понад 550 мільйонів послідовників, грунтується на всесвітньовідомому Святому Письмі «Бгагавад-Гіті», а також «Шрімад Бгагаватам» та іншій літературі ведичного канону, записаній на санскриті 5000 років тому.
Згідно з «Бгагавад- гітою» Бог один, але відповідно до якостей Він має різні імена, такі як Крішна, Рама, Будда , тощо, а мета людського життя- це любов до Бога та служіння Йому й іншим живим істотам, що є частками Бога. Кожна жива істота — це вічна душа, що переживає цикл народження й смерті в матеріальному світі насолоджуючись чи страждаючи відповідно до своїх благочестивих або гріховних вчинків, здійснених під впливом часу.
В своєму короткому виступі ректор розповів про основні напрямки діяльності вірян товариства свідомості Крішни в Україні.
1. Особиста й спільна молитовна практика. Яка полягає в оспівуванні Імен Бога та прославлянні Його.
2.Освітні програми з вивчення ведичних Священних Писань та втілення їх ідеалів в практичному житті.
3.Благодійна діяльність, роздача їжі в межах програми «Їжа життя» згідно списків органів державних адміністрацій.
4. Програма «Міцна родина», шо спрямована на підтримування сімейних традицій та гармонійного сімейного життя як основи для утвердження мирного стабільного суспільства.
5. Програма здорового способу життя без інтоксикацій, допомога тим, хто попав в залежність від шкідливих звичок.
6. Екологічно чисте землекористування та раціональне використання природних ресурсів, захист довкілля як середовища, даного Богом людині для досягнення нею досконалості.
Послідовники вайшнавізму з розумінням і повагою відносяться до інших релігій і вважають, що вони є різними шляхами до одного й того ж Бога.
Стосовно ролі релігійних лідерів в подоланні ворожнечі Абгінанадана прабгу наголосив, що лідер має розуміти, що релігія без науки — це фанатизм або сентименталізм, а наука без релігії — це сухі розумування. Релігія має бути поза політикою й жодна конфесія не має проголошувати монополію на Бога, бо Господь не єврей, не мусульманин, не християнин тощо, адже Він знаходиться понад будь-якими матеріальними позначеннями.
Абгінандана прабгу процитував вірш зі Шрімад Бгагаватам 1.2.6: са вай пумсам паро дхармо йато бгактір адхокшадже…в якому йдеться про те, що найвищою діяльністю для всіх людей є така діяльність, яка приводить до любовного служіння трансцендентному Господу. Щоби повністю задовольнити душу, така діяльність має бути неперервною і безкорисливою. Щоб розвинути любов до Бога, потрібно оспівувати Його імена. І якщо ви знаєте яке небудь імя Бога, то оспівуйте Його й будь яка ворожнеча зникне, і ви досягнете досконалості.
Ніяких причин для ворожнечі нема, адже як Крішна стверджує в Бгагавад-гіті, шо серед усіх ведичних гімнів Він- омкара, а представники усіх релігій вимовляють ОМ в таких словах як шолом. салям, омен, амінь.
В завершення свого виступу Абгінандана прабгу зазначив, що кияни із радістю і задоволенням беруть участь в харінамах, які вайшнави проводять на вулицях міста, особливо у святкові дні.